- Azt nem tudja megmondani, hogy honnan merítsünk ötletet, de ahhoz reményei szerint tud egy kis útmutatást adni, hogy hogyan alakítsuk az ötleteinket történetté.
- Az óravázlatai így néznek ki: az alapötlet megtalálása, a helyszín kiválasztása, a hősök és a rosszfiúk megalkotása, kutatómunka, a feszültség megteremtése, párbeszédek írása, szerkesztés, újraírás.
- Dan Brown szerint az írók eleinte ugyanúgy az üres lapot bámulják, azt viszont jó tudatosítani, hogy az ötletnek nem kell megdöbbentően eredetinek lennie. James Bond is mindig hatástalanítja a bombát és megszerzi a nőt. A lényeg nem az, hogy mi történik, hanem, hogy hogyan.
- A thriller kulcselemei: a hős, a cél, az akadály, ami lehetetlenné teszi a cél elérését, és a pillanat, amikor a hős legyőzi a gonoszt.
- A cselekményt szerinte nem kell túlbonyolítani, egyszerűen kell felépíteni a történet alapját, a lényeg, hogy követhető legyen.
- A három „c” törvénye így néz ki: the contract, the clock, the crucible, azaz a szerződés, az óra, és a tűzpróba. Ez nem csak a thrillerekre vonatkozik, hanem minden történetre. A szerződés arra való, hogy megőrizzük az olvasók bizalmát. A ketyegő óra a feszültségkeltésben segít, mert anélkül, hogy ne szorítana az idő, nem lehet érdekes könyvet írni. A tűzpróba azt jelenti, hogy a szereplőket be kell szorítani és ezzel arra kell kényszeríteni, hogy cselekedjenek. Ugyanis ha nem tudnak menni sehova, – például ha egy csónakban ülnek az óceán közepén és egy cápa üldözi őket – akkor muszáj megküzdeniük a problémákkal.
- Az írói válságon szerinte az segít, ha tovább írunk. Olyankor írni kell valami nagyon rosszat, amit soha senkinek nem mutatunk meg.
forrás: https://konyves.blog.hu/2018/11/20/dan_brown_megtanitja...