2018-12-08

Schulmann István – önéletrajz

 

S Z A K M A I    Ö N É L E T R A J Z

Személyes adatok:

Név:             Schulmann István 
Cím:             GyőrTelefon: +36 (20) 3799035
Születési év: 1976E-mail: schulmann.istvan@gmail.com

 

 

Tanulmányok:

1999-2000Szent István Egyetem – (Gödöllői Agrártudományi Egyetem) Gazdasági – és Társadalomtudományi Kar – EU Agrármenedzser Szak, másoddiploma
1994-1997Széchenyi István Főiskola, Győr.

Közgazdasági fakultás, Pénzügy szakirány. Közgazdász diploma.

1990-1994Széchenyi István Közgazdasági Szakközépiskola, Komárom.

Számítógép programozói szak. Szaktantárgyi érettségi: programozás, számítógépek rendszertechnikája.

 

Tapasztalatok, munkahelyek:

Tapasztalattal rendelkezem – többek között – az alábbi területeken:

Projekt menedzsment, ERP tanácsadás, ERP bevezetés, termelő vállalat működése, magas szintű Excel ismeretek, kontrolling, vezetési terület, coaching, programozás, fejlesztés. Blog írás, szépirodalmi írás, novella írás, tartalom menedzsment.

 

BUSCH-HUNGÁRIA KFT.: 2023-ban csatlakoztam a Busch-Hungária Kft. csapatához, jelenleg is itt dolgozom.

2023 –

 

IT csoportvezető

Feladatom a vállalkozás IT és OT rendszerének üzemeltetése, a fejlesztési területek felkutatása, fejlesztések vezetése, a TISAX rendszer működtetése, a NIS2 rendszer megvalósítása.

 

 

VÉRTES INDUSTRY PRODUCT KFT.: 2022-ben csatlakoztam a Vértes Industry Product Kft. csapatához.

2022 – 2023

 

IT vezető

Feladatom a vállalkozás ERP rendszer szállítójának kiválasztása, megegyezés a szállítóval és a leendő ERP rendszer bevezetése.

 

MAGYAR PISZKE PAPÍR CÉGCSOPORT: A 28 éve indult, magyar kézben lévő MAGYAR PISZKE PAPÍR cégcsoport 7, különböző profilú gazdasági társaságot foglal magában. A cégcsoport tagja, a MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. (korábbi Forest-Papír Kft.) elsődlegesen higiéniai papírtermékek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. A márkakereskedelmi rendszerében (Assist-Trend) +6 önálló magyar vállalkozás tartozik. Ebben a gazdasági rendszerben töltöttem el 17 évet.

 

2018 – 2022

 

 

 

2017 –

2018

 

 

 

 

 

 

2014 –

2017

 

 

2000 –

2009

 

 

 

 

ERP bevezetési projekt vezető, Informatikai szakértő – Lábatlan

ERP bevezetési projekt vezető. Készletgazdálkodási felelős. Kontrolling szakértő. Szolgáltatási koordinátor. Informatikai szakértő. Bevezetett rendszerek: Vectory, QAD.

 

Informatikai cégvezető – Nord-Paper Kft. – Lábatlan

Informatikai cégvezető, informatikai szakértő. A cégcsoport informatikai stratégiájának kialakításában való részvétel. Költségvetés kialakítása, költségek kezelése. IT feladatok kiszervezése, szállítókkal való megállapodások. 7 márkakereskedelmi cég ERP rendszerének kiválasztása és bevezetése. Az IT csapat irányítása, a cégcsoport IT igényeinek kiszolgálására. 4 fős csapat napi szintű munkájának irányítása, közel 200 felhasználó napi szintű supportjának koordinálása.

 

Vállalatirányítási rendszer üzemeltető – Devicon Project Kft. – Budapest, Lábatlan

A lábatlani Magyar Piszke Papír Kft. (korában: Forest-Papír Kft.) vállaltirányítási rendszerének üzemeltetője, programozója. ERP szakértő.

 

Számlázási és készletgazdálkodási vezető – Forest-Papír Kft. – Lábatlan

Számlázási és készletgazdálkodási vezető 2003 decemberétől, saját fejlesztésű ERP  tervezésében, bevezetésében, koordinálásában való vezető részvétel, a kezdetektől fogva, a cég ügyviteli, informatikai rendszerének fejlesztése (rendszer szabályok kidolgozása, bevezetése, felhasználók számára való oktatása, felhasználók segítése), vezetői riportok kidolgozás, prezentálása, elemzések készítése, időszaki eredmény kimutatások elkészítésében való részvétel, számviteli munkák, rendszergazdai feladatok ellátása, a cég Windows alapú szervereinek menedzselése, az ügyviteli munkák során felmerülő problémák megoldása Excel – Visual Basic, JavaScript, HTML programozással, belső (ISO) auditori feladatok elvégzése. 5 fős csapat irányítása.

 

BONAFARM CÉGCSOPORT: A Bonafarm Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb, vertikálisan integrált élelmiszergazdasági vállalatcsoportja. Itt töltöttem el közel két évet SAP költség kontrollerként.

2012 –

2014

SAP költség kontroller – Bonafarm Bábolna-Takarmányipari Kft. – Nagyigmánd

SAP, BI, hóvégi zárások, kimutatások, éves jelentések készítése, terv-tény készítés, elemzés. KPI elemzés, SAP-CO zárás.

 

NETPINCER.HU: Az online kereskedelem piacán egykor úttörőnek számító vállalkozás mára piacvezetővé vált Magyarországon.

2009 –

2010

 

 

 

 

2010 –

2013

Projekt menedzser és programozó – Viala Kft. – Budapest

Magyarország egyik vezető e-kereskedelmi vállalkozásának startup projektjének vezetése és programozói munkáinak koordinálása. A projekt nemzetközi bevezetésének (Magyarország, Franciaország, Ausztria, Lengyelország, Csehország, Németország) irányítása. A projekt csapat irányítása.

 

Ügyvezető, webes fejlesztő – Rema Web Kft. – Nagyigmánd

Saját tulajdonú vállalkozásom. Tanácsadás, szervezetfejlesztés, rendszer programozás, webes munkák.

 

1998-

2000

Projekt menedzser, üzemgazdász, iktatási osztályvezető – Bábolna Rt., Bábolna

 

Üzemgazdász: a vezérigazgató- helyettesi Titkárságán: információ menedzsment, beszámolók, célelemzések, prezentációs anyagok készítése, a cég internetes megjelenésének irányítása.

  

Projekt menedzser: Oracle ERP bevezetés, projekt menedzser, vezető beosztás. A szerződésben rögzített megállapodások nyomon-követése, dokumentációs adatbázis kialakítása, infrastruktúra biztosítása, projekt menedzser feladatok ellátás.

 

 Iktatási osztályvezető: A meglévő iktatási rendszer hiányosságainak javítása, a rendszer frissítése, az Oracle rendszerbe való beágyazása, a vállalati belső, elektronikus információs rendszer megtervezése, kialakítása és működőképessé tétele.
 

1997 –

1998

 

Gyakornok – IKR Rt., Bábolna

 

Gyakornoki állás az IKR Termelésfejlesztési és Kereskedelmi Rt-nél, Bábolnán a Terménykereskedelmi Osztályon. A Budapesti Árutőzsde ismerete, logisztikai ismeretek, adminisztrációs és analízis programok felhasználásában és írásában szerzett tapasztaltok.

 

Képzések, képzettségek:

 

 

 

2023

2023

2020

2019

2018

2012

2006

2004

2003

 

1991

Szakmai tapasztalataimat ezen az oldalon foglaltam össze:

http://www.schulmann.hu/istvan/cv-kiegeszites/

 

LEAN képzés

DISC képzés

Business-coach képzés

Life-coach képesítés

Agilis projekt menedzsment képzés

Projekt menedzseri képzés

40 hetes business angol tanfolyam

Vezetői tréning

MS 1572 Implementing and Administering Microsoft Exchange 2000 tanfolyam – IQSoft – John Bryce Oktatóközpont

Cambridge language school of English, elementary II., intermadiate I., intermediate II.

 

Egyéb ismeretek:

 

  • Kontrolling tapasztalatok, SAP, Vectory, QAD ismeretek.
  • ERP bevezetési tapasztalat: előkészítés, szerződés, implementáció, tesztelés, kulcsfelhasználói szerep.
  • Vezetői gyakorlat [10+ év].
  • Erős MS Office ismeretek: nagyon erős Excel falhasználói ismeret, Excel oktatási gyakorlat, Word, Powerpoint magabiztos használata.
  • Web fejlesztési tapasztalatok [20+ év]: web design, weblapszerkesztés, Adobe Photoshop.
  • Programozási tapasztalatok [20+ év]: PHP, MYSQL, HTML/XHTML, CSS2, JAVASCRIPT, SMARTY, AJAX, ZEND Framework, JQUERY, UI, DOJO, Visual Basic, Turbo Pascal, Dbase, DOS.
  • Erős informatikai ismeretek, menedzsment szoftverek, ticketing rendszerek, Redmine, OTRS, Trello.
  • B típusú vezetői engedély.
  • Középfokú C típusú angol Állami Nyelvvizsga Bizonyítvány.

 

 

C U R R I C U L U M    V I T A E

 

Personal details:

Name:           István Schulmann 
Address:        GyőrTel: +36 (20) 3799035
Year of birth: 1976E-mail: schulmann.istvan@gmail.com

 

 

Education:

1999-2000Szent István University – (Gödöllői Agrártudományi Egyetem) Gazdasági – és Társadalomtudományi Kar – EU Agrármenedzser Szak, second degree
1994-1997Széchenyi István College, Győr.

Economic faculty, finance profession. Economist diploma.

1990-1994Széchenyi István Közgazdasági Szakközépiskola (Secondary modern school of economics), Komárom.

Computer Programmer profession. Specialized matriculation examination: programming; system technic of computers.

 

Experiences, workplaces:

I have experience – among others – in the following areas:

Project management, ERP consulting, ERP implementation, production company operation, high-level Excel skills, controlling, management area, coaching, programming, development. Blog writing, content management, fiction, short stories writing.

 

BUSCH-HUNGÁRIA KFT.: I joined the team of Vértes Industry Product Kft. in 2023, and I’m still working here.

2023 –

 

IT group leader

My task is to operate the company’s IT and OT systems, identify development areas, manage developments, operate the TISAX system, and implement the NIS2 system.

 

VÉRTES INDUSTRY PRODUCT KFT.: I joined the team of Vértes Industry Product Kft. in 2022, and I’m still working here.

2022 -2023

 

IT leader

My task is to select the company’s ERP system supplier, agree with the supplier and implement the future ERP system.

 

MAGYAR PISZKE PAPÍR GROUP: The MAGYAR PISZKE PAPÍR Group, which has been in operation for 28 years now, has 7 companies with different profiles. MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. (aerlier: Forest-Papír Kft.) is a member of the group, which deals primarily with the production and sale of hygienic paper products. In its dealership system (Assist-Trend) there are +6 independent Hungarian companies. I spent 15 years in this economic system.

2018 – 2022

 

 

 

2017 –

2018

 

 

 

 

 

2014 –

2017

 

 

2000 –

2009

ERP implementation project leader, IT expert – private enteprise – Lábatlan

ERP implementation project leader. Inventory Manager. Controlling expert. Service Coordinator. IT expert. Implemented systems: Vectory, QAD.

 

Chief information officer – Nord-Paper Kft. – Lábatlan

IT manager, IT specialist. Participation in the IT Group’s IT strategy. Budgeting and cost management. Outsourcing of IT tasks, agreements with suppliers. Selection and introduction of ERP system for 7 dealerships. The management of the IT team to serve the IT needs of the group. Controlling day-to-day work for 4 people, coordinating day-to-day support for nearly 200 users.

 

Corporate Management System Operator – Devicon Project Kft. – Budapest

Operator and programmer of the corporate management system of Nord-Paper Kft. (former Forest-Papír Kft.). ERP expert.

 

Billing and Stock Manager – Forest-Papír Kft. – Lábatlan

Billing and inventory management leader since December 2003, leading involvement in the design, implementation and co-ordination of a self-developed ERP, from the beginning, the development of the company’s administrative and IT system (development of rules, introduction, training of users, support of users) , presentation, analysis, preparation of periodic profit statements, accounting work, administrator tasks, management of Windows-based servers of the company, solving problems in administrative work Excel – Visual Basic, JavaScript, HTML programming, internal (ISO) auditor tasks performing. Leadership of 5 people.

 

 

 

BONAFARM GROUP: Bonafarm is one of the largest, vertically integrated food business group in Central and Eastern Europe. I spent nearly two years here as SAP Cost Controller.

 

2012 –

2014

SAP Cost controller – Bonafarm Bábolna Takarmányipari Kft. – Nagyigmánd

SAP, BI, end-of-day closures, statements, annual reports, plan-fact-making, analysis. KPI analysis, SAP-CO closing.

NETPINCER.HU: Pioneering business in the online trading market has become a market leader in Hungary.

 

2009 –

2010

 

Project Manager and Programmer – Viala Kft. – Budapest

Co-ordinating the startup project of a leading e-commerce company in Hungary and coordinating its programming work. Control the international implementation of the project (Hungary, France, Austria, Poland, Czech Republic, Germany). Leadership of the project team.

 

2010 –

2013

Managing, web developer – Rema Web Kft. – Nagyigmánd

My Own Business. Consulting, organization development, system programming, web works.

 

 

1998 –

2000

Project Manager, Economist, Head of Publishing Department- Bábolna Rt., Bábolna

 

Economist: Assistant Secretary General: information management, reporting, target analysis, presentation materials, management of the company’s web appearance.

 

Project manager: Oracle ERP implementation, project manager, senior position. Follow-up of contractual agreements, development of a documentation database, provision of infrastructure, project management tasks.

 

Head of Publishing Department: Improving the existing system of filing systems, updating the system, embedding it into the Oracle system, designing, creating and operating the corporate internal electronic information system.

 

1997 –

1998

 

Trainee – IKR Rt., Bábolna

Internship at IKR Production Development and Trading Company, Bábolna at the Crop Marketing Department. Knowledge of the Budapest Commodity Exchange, experience gained in the use and writing of logistics knowledge, administration and analysis programs.

Trainings:

 

 

 

2024

2024

2020

2019

2018

2012

2006

I have summarized my professional experience on this page:

http://www.schulmann.hu/istvan/cv-kiegeszites/

 

LEAN training

DISC training

Business-coach qualification

Life-coach qualification

Agily project leader training

Project management training

Business Language Course, 40 weeks

2004

2003

 

1991

Leader Training

MS 1572 Implementing and Administering Microsoft Exchange 2000 – IQSoft – John Bryce Educational Centre

Cambridge Language School of English, elementary II., intermediate I., intermediate II.

 

Other skills:

  • Controlling experiences, SAP knowledge.
  • ERP implementation experience: preparation, contract, implementation, testing, key user role.
  • Leader practice [10+ years].
  • Powerful MS Office skills: very powerful Excel user knowledge, Excel education practice, Word, Powerpoint confident use.
  • Web development experiences [15+ years]: web design, web page editing, Adobe Photoshop.
  • Programming experiences [20+ years]: PHP, MYSQL, HTML / XHTML, CSS2, JAVASCRIPT, SMARTY, AJAX, ZEND Framework, JQUERY, UI, DOJO, Visual Basic, Turbo Pascal, Dbase, DOS.
  • Strong IT skills, management software, ticketing systems, Redmine, OTRS, Trello.
  • Type B driving license.
  • Intermediate C-type English State Exam Certificate.